Schadeherstel

Heeft uw auto onverhoopt schade opgelopen? Wij repareren het snel en vakkundig. Wij regelen alle verzekeringsformaliteiten voor u. Ook voor kleinere reparaties kunt u bij ons terecht. In veel gevallen staat er kosteloos vervangend vervoer voor u klaar.

 

Veel verzekeringsmaatschappijen doen tegenwoordig aan zogeheten “schadesturing”.
Dit houdt in dat u door uw verzekeringsmaatschappij naar een door hen aangewezen schadebedrijf gestuurd wordt. Deze bedrijven staan dikwijls onder financiele druk van diezelfde maatschappijen. Vaak gaat dit ten koste van de kwaliteit.

Uitdeuken zonder spuiten

Een kleine deuk in uw auto kunnen wij vaak repareren zonder te spuiten. Dit gaat volgens de zogeheten restyle methode. Via de binnenzijde van de carroserie wordt de deuk opgezocht en met speciale gereedschappen wordt voorzichtig de deuk weer naar buiten gedrukt c.q gewreven. Met reflecterend licht kunnen wij dan precies beoordelen op welk moment de deuk eruit gedrukt is en of de gehele deuk verdwenen is. Het klinkt misschien simpel maar de kennis en kunde van een vakman zijn onmisbaar want het is moeilijker dan het lijkt.

Ruitschade?

Een barst of ster in de voorruit? Meestal kan een ster nog gerepareerd worden. Met onze speciale hars repareren wij de ruit zodat de ster niet zal veranderen in een barst. Dit is een goede en goedkopere methode dan vervangen. Heeft u toch een barst in het glas dan is vervangen noodzakelijk. Uiteraard helpen wij u graag met uw ruitschade. In veel gevallen bent u zelfs verzekerd voor de reparatie. Bel gerust of maak direct een afspraak onder de knop werkplaatsafspraak.

Wat is spotrepair?

Spotrepair is de aangewezen methode om kleine beschadigingen, snel, goedkoop en professioneel te repareren. Bovendien is het voordelig en milieuvriendelijk. Waar vroeger voor bijvoorbeeld een kleine lakbeschadiging het noodzakelijk was een compleet deel over te spuiten, kan nu vaak worden volstaan met plaatselijk bijspuiten.

Wat kan wel met spotrepair?
Bij spotrepair onderscheiden we drie zones op een auto: A (dak, motorkap en kofferdeksel); B (het ‘aanzicht’ van de flanken) en C (overige delen langs de onderzijde van de auto). Spotrepairs in de laatste zone zijn nooit een probleem, en ook in de B-zone kan in principe overal een spotrepair worden verricht, mits op één plaats per paneel. Voor metallic kleuren als zilver, brons en lichtblauw blijft het werk in de B-zone echter beperkt tot ‘randjes en kantjes’. Als maximale grootte van de totale reparatie – dus niet van de beschadiging zelf! – wordt over het algemeen een A4’tje gehanteerd.

Wat kan niet met spotrepair?
In het zicht liggende delen als de motorkap en dak kunnen wij niet volgens de spotrepair-methode behandelen. Op deze plaatsen zal de reparatie zichtbaar blijven omdat er niet zonder licht kleurverschil gespoten kan worden.

Neem altijd contact met ons op in geval u schade heeft!